Nou camí a la feina

general1Com que tinc la feina ben a prop de casa puc anar-hi caminant i això em permet fer una mini-dosi de mini-excursió de quinze minuts d’anada i una altra mini-dosi de dinou minuts de tornada. Aquests pocs minuts diaris els intento aprofitar per reflexionar sobre temes que em volten pel cap, però la majoria de vegades els passo taral·lejant la mateixa cançó tot el camí i no arribo a cap conclusió. Fa uns mesos que agafo un desviament a la dreta i prenc un nou camí cap la feina que, encara que no m’estalvia de passar pel pont que em fa por, ni de creuar-me amb el caminador de marxa que no saluda ni que el matin, almenys em varia el paisatge i les flors del marge.

Un dia vaig trobar per casa els auriculars del mòbil encara dins la bosseta original i em va fer gràcia anar cap a la feina tot escoltant música. La veritat és que sóc molt poc tecnològica i arribo a les novetats generalment uns tres o quatre anys més tard que la resta de la gent que m’envolta (i qui diu tres o quatre, diu set o vuit). Total, que per primer cop vaig buscar música a través del mòbil, em vaig posar el volum lo suficientment baix per poder escoltar si un camió s’aproximava a tota velocitat al pas de vianants o si sonava una alarma anti-nuclear i, amb l’esmorzar i la càmera, vaig encaminar-me cap a la feina.

A la primera cantonada ja havia posat el volum lo suficientment alt per no escoltar res del meu entorn. Només volia sentir la música dels Magnetic Fields i seguir caminant amb aquella estranya sensació de notar les passes només per dins talment com un batec. A mig camí va aixecar-se un suau vent càlid que m’acaronava la cara i els cabells i va ser quan vaig desitjar que la feina estigués ben lluny, que em faltessin cent kilòmetres més encara per arribar-hi, que no s’acabés mai aquell passeig tan agradable que em feia somriure tan de bon matí, ni aquella sensació sorprenent de saber-me persona i no robot.

Aquell dia el camí cap a la feina em va remoure una mica per dins. Encara que no me’n adonés de seguida, aquell petit passeig, va provocar que el canvi que feia temps que necessitava es convertís en urgent i imminent. Curiosament, aquest canvi estava, no a cent kilòmetres, si no a tan sols uns metres més enllà en línia recta, en forma de preciós viver de planta vivaç. Però això ja ho explicaré més endavant…

Scabiosa atropurpureaScabiosa atropurpurea (Escabiosa)
Senecio vulgarisSenecio vulgaris (Xenixell)
Galactites tomentosaGalactites tomentosa (Calcida blanca)
Brassica fruticuolsaBrassica fruticulosa (Bràssica fruticulosa)
Erodium malacoides fullaErodium malacoides (Filamaria)
Lagurus ovatusLagurus ovatus (Cua de ca)
Fumaria capreolataFumaria capreolata (Fumària enfiladissa)
Psoralea biutminosaPsoralea bituminosa (Cabrulla)
Setaria verticillataSetaria verticillata (Aferradissos)
Lathyrus clymenumLathyrus clymenum (Guixó articulat)
Lobularia maritimaLobularia martima (Caps blancs)
Oxalis pes-capraeOxalis pes-caprae (Flor d’avellana)
Medicago sativaMedicago sativa (Alfalç)
Centaurea asperaCentaurea aspera (Bracera)
Cynodon dactylonCynodon dactylon (Agram)
Pennisetum villosumPennisetum villosum (Cua de rata)
Arundo donaxArundo donax (Canya)

general4general7general6general5general2

Heu sentit mail la versió de “Heroes” dels Magnetics Fields?

Anuncis

2 thoughts on “Nou camí a la feina

  1. Hola guapa! m’has fet entrar ganes de fer una excursió. A veure si organitzem una ara que ve la primavera.
    Ahhh….. Bandarra!!! A veure si vens un dia a casa, encara que sigui amb l’excusa de fer una entrada de les plantes d’aquí.. muuuuuuasssss! escrius molt bé 😉

    1. Hola Montse!
      Doncs ara que ho dius, estaria molt bé fer una excursioneta pels voltants de casa teva. Segur que hi han moltes flors! Mirem de quedar, eh?
      Gràcies i petons!!!!

Deixa un comentari

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close